Це питання, яке часто можна почути від батьків дітей 6 років. Ідеально, коли в садку є психолог, яка спостерігала за дитиною протягом року, і може дати свою оцінку готовності не лише, на основі тестів, але й своїх спостережень під час уроків, ігор, відпочинку чи конфліктних ситуацій.
Але так щастить не всім, і рішення доводиться приймати самотужки. 


Вже давно стало зрозумілим, що вік 6 -7 років для першого класу – це досить відносний показник. Є діти, які готові піти в перший клас в шести річному віці, а є, які подолають цей етап тільки у вісім років. Все дуже індивідуально, і кількість років — не привід приймати рішення на користь школи. Так само як і не показником вміння читати, писати чи розв’язувати приклади.


Важливим є те, яку школу обирають батьки: приватну з класами по 12 дітей, спокійною програмою, де пріоритетом є досягнення результату через психологічний комфорт та прийняття темпів дитини або державну школу: де 30 дітей, стандартна програма в одному темпі для всіх.


Ми все ж таки сформували свій ТОП-5 показників, за якими батьки можуть, принаймні, зорієнтуватися на що звертати увагу:
🔹 Соціальна готовність. Школа, це простір, де щохвилини відбуваються якісь взаємодії. Оцініть, чи спілкується дитина адекватно ситуації з однолітками та дорослими. Зверніть увагу на те, що типи спілкування в обох випадках повинні бути різними. Дайте відповідь на наступні запитання: «Чи легко моя дитина встановлює контакт і спокійно комунікує з іншими людьми», «Чи вміє моя дитина грати в ігри за правилами, чи дотримується встановлених правил».


🔹 Мотиваційна готовність. На співбесідах в школу часто можна почути запитання: «Чи хочеш ти до школи?», «Чому ти хочеш до школи?». Неможливо навчати дитину, яка цього не хоче. Для того, щоб пізнавати щось нове в школі, потрібно цього хотіти. Дайте відповідь на наступні запитання: «Чи цікавить мою дитину школа, чи хоче вона піти туди».


🔹 Вольова готовність. Для навчання вольових зусиль дитині знадобиться багатенько. Це здатність дитини «примусити» себе робити щось, що не викликає великого інтересу чи задоволення. Вольове зусилля також відповідальне за можливість дитини сидіти за партою упродовж уроку. Оцініть «чи може моя дитина спокійно почекати деякий час», «Чи може моя дитина цілеспрямовано досягати своєї мети».


🔹 Інтелектуальна готовність. Це не вміння читати чи писати – це вміння робити умовиводи, аналіз даних, прогнозувати результат, порівнювати. Щоб оцінити ці вміння поставте собі наступні запитання: «Чи дитину багато що цікавить, коли вона ставить запитання», «Вона робить висновки з почутого», «Чи просить дитина читати книжки й уважно слухає», «Чи дитина любить розмірковувати, обговорювати чи дискутувати»


🔹 Фізична готовність. А саме готовність тіла до фізичних навантажень, а руки до письма. Оцініть, чи володіє дитина навичками самообслуговування.